kolmapäev, 17. juuni 2015

INFO JA VABALGEMINE


INFO
·        Järgmisel õppeaastal saavad lapsed päevikud kooli poolt.

·        Järgmiseks õppeaastaks kogun 15 € klassikonto arvele. Palun see suve jooksul ära maksta, et saaksin varakult õppevahendeid ostma hakata.

OSTAN ISE:
·        vihikud (ruudulised/joonelised);

·        kiirköitjad õpimappide jaoks;

·        värvilised paberid;

·        guaššvärvid;

·        pintslid.
VAJALIKUD ÕPPEVAHENDID ÕPILASELE (Vaadake üle, mis eelmisest õppeaastast on olemas ning mida peab varuma.)

·        õlipastellid;

·        plastiliin;

·        joonistuspaberid: 1 A4 ja 1 A3 (Kogun enda kätte.)

·        pinal;

·        harilikud pliiatsid: 2 tk (HB), soovituslikult kolmnurkse kujuga. Hea oleks, kui 2. klassis enam jämedaid harilikke poleks, sest nendega on raske abijoontega vihikusse kirjutada.

·        värvilised pliiatsid;

·        viltpliiatsid;

·        joonlauad: üks lühem (nt:10 -15 cm)  ja teine pikem(nt:30 cm);

·        kustutuskumm;

·        käärid;

·        pliiatsiteritaja;

·        raamatute ümbrispaberid;

·        liimipulk;

·        sirkel;

·        mapp joonistuste hoidmiseks (A3);

·        tintenpen – 2 tk (läheb vaja 2. poolaastal).

LISAKS VAJA TUUA:
·        1 pakk paberkäterätikuid;

·        1 pakk pabertaskurätikuid.

KOOLIS ON OLEMAS EELMISEST ÕPPEAASTAST:
·        veetops;

·        lauakate (Palun küsige lapselt üle, mis seisukorras tema lauakate on, sest mitme õpilase lauakatted on katkised.);

·        segamisalused;

·        vesivärvid.

 VABALUGEMINE

Suvi
Suve jooksul tuleb lastel läbi lugeda 1 raamat. Lisan siia ka väikese loetelu soovituslikest raamatutest. Kui aga leiate mõne muu eakohase ning sobiva lasteraamatu, siis võite ka seda suve jooksul lugeda. Koolis täidavad õpilased lugemispäeviku suve jooksul loetud raamatu põhjal.
Nimekiri:
·        K. Kass „Kasper ja viis tarka kassi“ (vilunud lugejale)

·        U. Stark, A. Höglund „Vilista mulle, Johanna“ (keskmisele lugejale)

·        P. Raud „Härra Linnu lugu“ (algaja lugeja)

·        A. Reinla „Pätu“ (vilunud lugeja)

·        I. Tomusk „Tere, Volli“ (vilunud lugejale)

·        R. Lagercrants, E. Eriksson „Mu süda hõiskab ja naerab“ (algaja-keskmine lugeja)

·        T. Appelgren, S. Savolainen „Vesta-Linne, kohe voodisse“, „Vesta-Linne ja Nuusu“ (keskmisele lugejale)

·        U. Stark „Võidumees“, „Täitsapoiss“ (keskmine lugeja)

·        Jane Patience „Savipoti-Tobi soovikaev“ (algajale lugejale)
I veerand
Lapsed loevad iseseisvalt läbi ühe järgnevatest teostest:

·        A. Pervik „Paula päästab Kassiopeiat“ (algaja lugeja)

·        P. Raud „Tobias ja teine B“ (vilunud lugeja)

·        E. Raud „Sipsik“ (keskmine lugeja)

·        J. Rannap „Nublu“ (vilunud lugeja)

·        S. Nordqvist „Pettsoni peenramaa (keskmine lugeja)

·        E. Raud „Karu maja“ (keskmine lugeja)

·        Vennad Grimm „Lumeeit“ (algaja lugeja)

·        S. Maršak „Kaksteist kuud“ (keskmine lugeja)
I veerandi alguses küsin õpilastelt, millise raamatu nad valivad ning teatan ka kuupäeva, mis ajaks see tuleb läbi lugeda. Raamatu põhjal täidavad lapsed lugemistesti.

II veerand
Loeme koolis üheskoos läbi Katri Kirkkopelto raamatu „Molli“, mille põhjal toimub arutelu ning raamatu sisu lahtimõtestamine.

III veerand
III veerandil loevad lapsed iseseisvalt läbi ühe raamatu. Raamatu põhjal valmib õpilastel raamatut tutvustav videoklipp. Raamatuid võib valida eespool nimetatud raamatute seast, mida laps pole veel lugenud. Kui laps leiab raamatu, mida pole nimekirjas, siis tuleb see raamat eelnevalt õpetajale ette näidata, et see oleks lapsele eakohane ning sobilik. Oluline on, et videoklipist tuleksid välja vastused järgnevatele küsimustele:

·        Mis on pealkiri?

·        Kes on raamatu autor?

·        Kes on peategelane/peategelased?

·        Vähemalt 5 lausega rääkida, millest see raamat räägib .

·        Kellele sa seda raamatut soovitad?
IV veerand
Lapsed loevad iseseisvalt läbi 1 raamatu. Veerandi alguses valivad lapsed välja sobiliku raamatu ning panevad selle minu juures kirja ning ma annan ette kuupäeva, mis ajaks raamat peab läbi loetud olema. Kunsti- ja tööõpetuse tundides teeme raamatu põhjal plakatid.

PALUN TREENIGE KA SUVEL LUGEMIST JA ARVUTAMIST!
ILUSAT SUVE!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar